Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΞ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΟΨΙΜΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ


Στην ηλεκτρονική εφημερίδα του διαδικτυακού ιστότοπου ΜΕΝΙΔΙΑΤΗΣ http://menidiatis.blogspot.com/2011/05/1841.html
διαβάσαμε το παραπάνω άρθρο που αναρτήθηκε την Πέμπτη 12 Μαϊου 2011, το οποίο και αναδημοσιεύουμε αυτούσιο.  Δεν γνωρίζουμε αν ο αρθρογράφος του κειμένου θα διατηρήσει την ανάρτηση στον ιστότοπό του αν και θα υπάρξουν συνέπειες γι αυτήν την πράξη. Προφανώς ο αρθρογράφος του κειμένου ευρίσκεται σε σύγχυση τόσο για την εκκλησία του Αγίου Νικολάου στην Πάρνηθα όσο και για τα γεγονότα των ημερών και το κειμήλιο. Ίσως γι αυτό έπλασε ολόκληρο μύθευμα το οποίο ανάρτησε στο διαδίκτυο, προσβάλλοντας όμως βάναυσα τον ευσεβή λαό του Αυλώνα, τους αγαθούς ιερείς της ενορίας μας, τους ιδρυτές της εκκλησίας Σαρακατσάνους του Αυλώνα (την ιστορία των οποίων επιχειρεί να διαστρεβλώσει) και τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Αθηναγόρα τον οποίο επιχειρεί να εκθέσει ανεπανόρθωτα λίγο διάστημα μάλιστα μετά την ενθρόνισή του στην Μητρόπολη!. Τα μόνα αληθή που γράφει είναι ορισμένα ιστορικά στοιχεία για τον ναό και την εικόνα, όσα εμείς επιτρέψαμε να αναρτηθούν στο ιστότοπο του Συλλόγου μας, τα οποία ο αρθρογράφος έχει κάνει copy-paste χωρίς μάλιστα να αναφέρει την πηγή, γεγονός τουλάχιστον αντιδεοντολογικό! Για την ιστορία λοιπόν πρέπει να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, κινούμενοι στα όρια της…ευπρέπειας και νομιμότητας, κάτι το οποίο δεν συνάγεται κατ΄αρχάς από το άρθρο της εφημερίδας. Και επειδή αυτό δεν συνάγεται κατ΄αρχάς, δια τούτο έχει ήδη ενημερωθεί για το λιβελογράφημα ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, απομένει δε να ενημερωθεί και η αρμόδια Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για τα…περαιτέρω, δεδομένου ότι η συκοφαντική δυσφήμιση μέσω διαδικτύου αποτελεί πολύ σοβαρό ποινικό αδίκημα.
                                                                   
Ισχυρίζεται ο ανώνυμος αρθρογράφος:
1) Ανακαλύφθηκε εικόνα του 1841, η οποία ανήκει στον Άγιο Νικόλαο εξ Ιωαννίνων…
Απ: Η  πληροφορία είναι ανακριβέστατη, μαρτυρά την άγνοια του αρθρογράφου ή όσων διέδωσαν αυτή την πληροφορία γιά την εικόνα , η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική και θα αποδειχθεί από την ίδια την εικόνα. Το περίεργο πάντως είναι ότι το άρθρο συντάχθηκε από κάποιον που αυτοαποκαλείται Μενιδιάτης και ο οποίος ισχυρίζεται ότι η εικόνα και ο ναός ανήκουν στο Μενίδι, χωρίς όμως να γνωρίζει τίποτα γι αυτήν, αναρτώντας επιπλέον δημόσια, τεράστιες ανακρίβειες για το κειμήλιο!

2) Είναι το σημαντικότερο εύρημα στο Μενίδι μετά το αρχαίο θέατρο…
 Aπ: Το αρχαίο θέατρο ήταν θαμμένο αιώνες και η τυχαία ανακάλυψή του είναι πράγματι εύρημα, ενώ η εικόνα ήταν ανηρτημένη στο τέμπλο της εκκλησίας στην οποία ανήκει, αιώνες τώρα προσιτή τοις πάσι. Εάν είχε πάει ο αρθρογράφος στην εκκλησία ή αυτοί που του έδωσαν τις πληροφορίες και την είχαν δεί δεν θα έγραφε ποτέ ότι είναι εύρημα.

3) Δωρήθηκε από Μενιδιάτες για να τοποθετηθεί στο εκκλησάκι της Πάρνηθας, το οποίο ευρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αχαρνών και κτίσθηκε από Μενιδιάτες…
Απ: H εκκλησία ευρίσκεται σε δημόσια δασική έκταση, κτίσθηκε και διακονήθηκε αποκλειστικά από τους Σαρακατσάνους του Αυλώνα και κατά καιρούς όπως όλες οι εκκλησίες έχει δεχθεί διάφορα αναθήματα, μεταξύ αυτών και την εικόνα. Το δώρο-ανάθημα σε εκκλησία δεν δωρίζεται και μάλιστα σε Μουσείο, διότι θα γίνει ανάθεμα.

4) Η εικόνα είναι, σύμφωνα με την ΙΛΕΑ, αναπόσπαστο κομμάτι της θρησκευτικής παράδοσης των Αχαρνών…
Απ: Για να είναι αναπόσπαστο πρέπει να είναι και γνωστό. Προς το παρόν πάντως, όπως αποδεικνύεται από τα γραφόμενα στο άρθρο, είναι παντελώς άγνωστο. Στον Αυλώνα όμως  την γνωρίζουν ακόμη και τα μικρά παιδιά…

5) Ο λόγος που η ΙΛΕΑ διεκδικεί την εικόνα είναι ότι βρίσκεται στην κατοχή του Συλλόγου Αυλωνιτών «Το Σάλεσι», ο οποίος και ανακάλυψε, πρόσφατα, την ιστορική της αξία…
Απ: Η εικόνα ευρίσκεται στην κατοχή της τοπικής εκκλησίας, περιήλθε σε αυτήν μετά από εντολή του Μητροπολίτη Αθηναγόρα, για να μην κλαπεί από τυχόν ιερόσυλους και φυσικά ποτέ δεν περιήλθε στα χέρια του Συλλόγου μας. (Στην πρώτη φωτογραφία της ανάρτησής μας φαίνεται στα χέρια τίνων ευρίσκεται η εικόνα ήδη από την Τετάρτη 11 Μαϊου). Επομένως η ΙΛΕΑ (πάντοτε κατά το άρθρο) δεν την διεκδικεί τουλάχιστον για τον λόγο αυτό. Ο Σύλλογός μας όπως και ολόκληρος ο Αυλώνας γνωρίζουν ότι η εικόνα και ο ναός αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της θρησκευτικής παράδοσης του Αυλώνα και ιδιαίτερα των Σαρακατσάνων του χωριού, τους οποίους στην ουσία αφορά, δεν εγνώριζε όμως την πανελλήνια μοναδικότητά της, την οποία πάντως εφρόντισε, έμαθε και δημοσιοποίησε, ενώ ουδείς άλλος έχει, ακόμη και σήμερα που κάνουμε την ανάρτηση, ενδιαφερθεί για την ιστορία του ναού και του Αγίου.

6) Την ανακάλυψη πληροφορήθηκε ο Αντιπρόεδρος της ΙΛΕΑ Δημήτρης Γιώτας, ο οποίος μαζί με τον Πρόεδρο Γιώργο Φυτά και άλλα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου έσπευσαν στον Μητροπολίτη Αθηναγόρα και αφού του εξέθεσαν τα γεγονότα, υπέβαλαν το αίτημα παραχώρησης της εικόνας, για να εκτεθεί στο Μουσείο των Αχαρνών...
Απ: Ο Σύλλογος Αυλωνιτών το Σάλεσι ανακοίνωσε την πληροφορία στο διαδίκτυο και κατόπιν τούτου κάλεσε την ΙΛΕΑ (που έμαθε τελευταία από όλους για την εικόνα και η οποία πάντως δήλωσε την παντελή της άγνοια για το θέμα), να προσέλθει στην λειτουργία του Αγίου την 17-5-2011 επειδή η εικόνα είναι ανάθημα Μενιδίου στην εκκλησία μας. O σύλλογός μας μάλιστα ευγενικά, μετά από αίτημά τους, παρείχε στους εκπροσώπους της ΙΛΕΑ τη δυνατότητα επικοινωνίας με τον Αρχιμανδρίτη Θωμά Ανδρέου, που έχει συγγράψει τον βίο του Αγίου και πιστοποίησε την εικόνα του. Πως ζητείται όμως να της παραχωρηθεί κάτι που ιστορικά έχει δωρηθεί και ανήκει στους Σαρακατσάνους του Αυλώνα?

7) Η ΙΛΕΑ αιτήθηκε από τον Μητροπολίτη Αθηναγόρα την παραχώρηση της εικόνας για να εκτεθεί στο Μουσείο της ΙΛΕΑ…
Απ: Η θέση μιάς εικόνας, ακόμη και της σπανιότερης εικόνας της Ελλάδας, της Παναγίας της Τήνου, είναι κατ΄αρχήν σε Ναό και όχι σε Μουσείο. Επομένως η ΙΛΕΑ δεν ζητά την εικόνα διότι ευρίσκεται στα χέρια του Συλλόγου Αυλωνιτών, πράγμα το οποίο δεν αληθεύει ούτως ή άλλως, αλλά διότι θέλει να την προορίσει για τον στολισμό του Μουσείου της (σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα της εφημερίδας). Αντιθέτως η εικόνα σε Ναό ευρίσκετο πάντοτε εκτεθειμένη τοις πάσι και σήμερα φυλάσσεται από τους ιερείς του Αυλώνα με ασφάλεια για τον φόβο των Ιουδαίων….

8)  Ο Μητροπολίτης τηλεφώνησε εσπευσμένα στον εφημέριο του Ιερού Ναού Αγίου Αντωνίου, Αυλώνα, πατέρα Αθανάσιο Χρυσούλα και του ζήτησε να του παραδώσει, το πρωί της Τετάρτης, 11 Μαΐου την εικόνα στη Μητρόπολη…
Απ: Ο Μητροπολίτης επικοινώνησε με τον εφημέριο Αθ. Χρυσούλα την Τρίτη 10 Μαϊου και του παρήγγειλε να μεταφέρει και να φυλάξει την εικόνα από χέρια πιθανών ιεροσύλων, μετά την δημοσιοποίηση της μοναδικότητας του κειμηλίου. Άλλωστε η εικόνα και μετά την δημοσιοποίηση από τον Σύλλογό μας στις 8-5-2011 ευρίσκετο επί 3 ημέρες στο Ναό στην Πάρνηθα πριν μεταφερθεί με εντολή του Μητρπολίτη, χωρίς να κινδυνεύσει, αφού κανείς εκτός από τους Αυλωνίτες δεν γνωρίζει την διαδρομή προς την εκκλησία, ενώ παράλληλα η εκκλησία εποπτεύεται από τον Αυλωνίτη Βασίλειο Σύρμα που διατηρεί ποιμνιοστάσιο στην είσοδο του μονοπατιού που οδηγεί σε αυτήν. Ασφαλώς αν η εκκλησία και η εικόνα ήσαν γνωστές στο Μενίδι τότε ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας θα απευθυνόταν σε ιερείς από εκεί, να φροντίσουν για την μεταφορά της. Γιατί δεν συνέβη κάτι τέτοιο? Εππλέον, μήπως υπαινίσσεται το άρθρο ότι ο Μητροπολίτης, είναι απλώς διάμεσος και εζήτησε την εικόνα για να την παραδώσει στο Μουσείο της ΙΛΕΑ? Γιατί τότε δεν την ζητά η ΙΛΕΑ απ΄ευθείας από τους ιερείς του Αυλώνα? Διότι δεν έχει αποδεικτικά στοιχεία κυριότητας της εκκλησίας και της εικόνας. Σε μακρά επικοινωνία πάντως του Συλλόγου μας με τον Σεβασμιότατο την 12-5-2011 δεν ειπώθηκε ότι η εικόνα θα παραδοθεί στην ΙΛΕΑ!

9) Η ΙΛΕΑ στηρίζει πολλές ελπίδες στην αποφασιστικότητα του Μητροπολίτη Αθηναγόρα, ο οποίος ζήτησε να παραδοθεί η εικόνα στη Μητρόπολη την επομένη του εορτασμού, δηλαδή το πρωί της Τετάρτης, 18 Μαΐου, αλλά και στο γεγονός ότι η διεκδίκηση της εικόνας γίνεται μέσα στα όρια της ευπρέπειας και της νομιμότητας…
Απ: Ο Αυλώνας στηρίζει τις ελπίδες του στη εν Θεώ κρίση του Σεβασμιοτάτου Αθηναγόρα και στην Ευλογία του Αγίου Νικολάου, ο οποίος επέλεξε να φανερώσει τον βίο του στους Αυλωνίτες που έκτισαν την εκκλησία του και διακονούν το ναό του αιώνες τώρα. Ο Αυλώνας δεν στηρίζει καμία ελπίδα του στις παρασκηνιακές μεθοδευμένες κινήσεις. Όσοι πιστεύουν στον Θεό καταλαβαίνουν ότι η φανέρωση της αληθινής ιστορίας της εικόνας και βίου του Αγίου στον Σύλλογό μας, την 8-5-2011 και η επερχόμενη εορτή του Αγίου λίγες ημέρες μετά, την 17-5-2011 δεν είναι καθόλου τυχαίο γεγονός, παρά η θέληση του Αγίου. Όσοι πάλι βλέπουν τις εικόνες ως μουσεικά είδη δεν θα το αντιληφθούν ποτέ!  Όσο για την ευπρέπεια και την νομιμότητα του άρθρου του παραπάνω ιστότοπου, αυτά θα κριθούν από τις αρμόδιες ανθρώπινες αρχές….

Επίσης αναρτάμε άρθρο της ίδιας ηλεκτρονικής εφημερίδας της 11 Μαϊου 2011 το οποίο αναιρεί  τμήμα του περιεχομένου του άρθρου της 12-5-2011 της ίδιας εφημερίδας! Τα σχόλια περιττεύουν…..
οι θεσμικές αποφάσεις, αντιδράσεις και έγγραφα

24 σχόλια:

  1. ΛΥΠΑΜΑΙ

    ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΑΥΛΩΝΑ, ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑΤΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ ΠΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΩΝΟΜΕΝΟΙ, ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ ΣΑΝ ΝΕΟΣ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΜΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΛΥΠΑΜΑΙ ΤΟΝ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Η ΗΘΙΚΗ ΜΟΥ ΔΕ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΑΛΕΣΩ ΟΥΤΕ ΔΕΣΠΟΤΑ ΟΥΤΕ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΚΥΡΙΟ. ΣΑΝ ΝΕΟΣ ΟΠΩΣ ΠΡΟΕΙΠΑ ΘΕΛΩ ΜΑΘΩ ΑΝ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΙ ΑΠΛΟΙ ΙΕΡΕΙΣ; ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΜΦΙΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ, ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ.
    ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΛΩΝΑ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΠΑΥΣΗ ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΑΥΡΙΟ 18/05/2011, ΣΥΣΣΩΜΟ ΟΛΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ.

    ΥΓ. ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ .ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΟΝΟ. ΑΝ ΒΑΛΕΙΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ;;; ΣΟΥ ΘΥΜΙΖΩ ΜΟΝΟ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΑΠΕΛΘΕΙ ΤΙΜΩΡΙΑ.



    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ. ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΓΑΠΗΣΑΤΕ ΟΥΕ ΕΣΕΙΣ ΟΥΤΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΑΣ ΟΥΤΕ ΟΙ ΠΑΠΟΥΔΕΣ ΣΑΣ. ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ . ΝΑ ΠΟΥΛΑΤΕ ΤΑ ΚΕΙΜΗΛΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΣΑΣ .(ΠΟΥ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΑΥΛΩΝΑ ΦΙΛΕ.ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΠΩΣ ΕΧΕΙ Η ΥΠΟΘΕΣΗ.ΑΛΛΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΙΛΕΑ ΑΧΑΡΝΩΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΠΗΛΕΥΘΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΣΑΣ.ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΚΑΤΟΙΚΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟΝ.ΚΟΙΤΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΤΙ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΜΑΖΕΨΑΤΕ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΤΕ ΚΑΘΕ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.ΚΟΙΤΑ ΤΑ ΔΑΣΗ ΤΟΥ.ΓΕΜΑΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ.ΚΟΙΤΑ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.ΤΡΕΧΟΥΝ ΝΕΡΑ ΑΠΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΑ,ΝΕΡΟΧΥΤΕΣ,ΒΟΘΡΟΥΣ.ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ΕΙΚΟΝΑ ΑΥΤΗ ΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΦΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΡΡΑΚΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.ΤΟΠΟ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΣ.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΠΟΥΘΕΝΑ;ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΠΟΓΩΝΟΙ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΑΥΤΟ ΚΕΙΜΗΛΙΟ;ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΝ ΑΥΛΩΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΦΙΛΕ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΕΣΥ ΚΟΜΑΤΙ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΑΥΤΟΥ.ΤΙ ΕΚΑΝΕΣ ΕΣΥ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΑΥΤΗ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΦΙΛΕ ΑΝΩΝΥΜΕ,ΕΣΥ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΟΤΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΟΝΟΜΑΤΑ ΒΛΑΧΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΡΡΑΚΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ,ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΡΡΑΚΙΩΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΧΟΦΩΝΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ,ΑΛΛΑ ΟΙ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΟΙ ΝΟΜΑΔΙΚΗ ΦΥΛΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΡΑΦΑ ΤΗΣ ΗΠΕΡΟΥ(ΟΡΕΙΝΟΣ ΟΓΚΟΣ ΤΗΣ ΠΙΝΔΟΥ),ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΛΥΒΕΣ-ΚΟΝΑΚΙΑ,ΕΙΧΑΝ ΔΙΑΣΚΟΡΠΙΣΤΕΙ ΤΟΥΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ.ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΕΩΝ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΝΗΘΑ.ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΝΑΝΕ ΣΤΟ ΜΕΝΙΔΙ ΚΑΝΑΝΕ ΤΑΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ.ΑΝ ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΡΡΑΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗ *ΒΛΑΧΙΚΗ*ΓΛΩΣΣΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ.ΤΥΧΑΙΟ;ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ.ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΑΝΕ ΤΑΜΑ.ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΡΡΑΚΟ ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΠΡΟΕΙΠΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΓΩ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΟΝΟΜΑΤΑ,ΑΝ ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΥΠΟΨΗ ΣΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΕΙΚΟΝΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙΣ.ΑΝ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 'ΒΛΑΧΟΥΣ'ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΡΡΑΚΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΨΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΜΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ,ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ.ΦΙΛΕ Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΜΑ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟ."EIΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ" ΓΡΑΦΕΙ. ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΛΩΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανέκαθεν ανήκε στα διοικητικά όρια του Αυλώνα η περιοχή της εκκλησίας. Η ευρύτερη περιοχή που ανήκει η εκκλησία είναι το δημόσιο δάσος του Βουντήματος παραχωρημένο στον Αυλώνα. Η ειδικότερη περιοχή που έχει κτιστεί η εκκλησία λέγεται Πύρεζα από την αρχαία ελληνική λέξη Πύρα ή Πυρά. Το τοπωνύμιο Πύρεζα το καταγράφει και ο Δ.Λιάκουρης στο βιβλίο του για τον Αυλώνα. Στο βιβλίο του Δ.Λιάκουρη επίσης μπορείτε να διαβάσετε το καθεστώς του δάσους Βουντήματος το οποίο ανέκαθεν μαζί με την περιοχή της εκκλησίας είναι έκταση στα όρια του Αυλώνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στο πίσω μέρος της εικόνας αναγράφονται με μολύβι ονόματα τα οποία ανήκουν σε Σαρακατσάνικες οικογένειες του Αυλώνα. Υπάρχουν σχεδόν παντού στο πίσω μέρος της εικόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. O συγχωρεμένος Δημήτρης Λιάκουρης αναφέρει επίσης στο βιβλίο του, ότι ίσως μερικές οικογένειες Σαρακατσάνων του Αυλώνα να έχουν βλάχικη καταγωγή, άποψη όμως που ούτε ο ίδιος υιοθετεί με σιγουριά, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν σχετικές μαρτυρίες των Σαρακατσάνων του Αυλώνα. Ίσως αυτή η αναφορά στο βιβλίο του Λιάκουρη, να αφήνει το ερώτημα αν την εκκλησία έφτιαξαν Σαρακατσάνοι ή Βλαχόφωνοι. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτοί που έφτιαξαν την εκκλησία, σήμερα κατοικούν στον Αυλώνα στα διοικητικά όρια του οποίου ανήκει η εκκλησία σύμφωνα και με την κοινή ομολογία Μενιδιατών και Αυλωνιτών τόσο το 1963 όσο και το 1975.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΟΤΑΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ''ΒΛΑΧΟΥΣ'' ΔΕΝ ΕΝΟΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΕΙΝΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ,ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΒΛΑΧΟΦΩΝΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ΠΟΥ ΣΑΝ ΕΔΡΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΣΥΡΡΑΚΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.ΑΥΤΟΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΙΛΟΥΝ ΤΑ ΒΛΑΧΙΚΑ.ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΝΗΘΑ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ Η ΛΕΞΗ "βλάχος" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΡΕΙΝΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΣΚΕΨΗΣ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οι Σαρακατσάνοι, γνωστοί και ως Καρακατσάνοι ή Σαρακατσαναίοι, είναι ελληνική νομαδική φυλή που βρίσκεται διασκορπισμένη σε ολόκληρη την ηπειρωτική Ελλάδα. Σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία των Σαρακατσάνων έχει εγκαταλείψει το νομαδικό βίο και ζει μόνιμα στα χωριά όπου ασχολείται με την κτηνοτροφία, ενώ οι απόγονοί τους έχουν εγκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό στα μεγάλα αστικά κέντρα. Μικρός αριθμός Σαρακατσάνων βρίσκεται επίσης στη Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ.[ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ι Βλάχοι είναι λαοί της Βαλκανικής (Ελλάδα κυρίως, Αλβανία, Π.Γ.Δ.Μ, Σερβία και Ρουμανία) που χρησιμοποιούν λατινογενείς γλώσσες όπως η Αρωμουνική, η Βλαχομογλενίτικη και η Ιστρορουμάνικη. Όσον αφορά την καταγωγή τους η κύρια άποψη είναι ότι αποτελούν εκλατινισθέντες αυτόχθονες ελληνικούς πληθυσμούς, με κοιτίδα τους την Ήπειρο και την Μακεδονία,[εκκρεμεί παραπομπή] υπάρχουν παρόλα αυτά διαφορετικές απόψεις για την καταγωγή τους.

    Στην Ελλάδα η λέξη Βλάχος (με κεφαλαίο Β) χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει τους ομιλούντες την Βλάχικη γλώσσα (Αρμάνοι) ή τους ομιλούντες την Βλαχομογλενίτικη. Με την υποχώρηση της γλώσσας που παρατηρήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες, η λέξη αναφέρεται πλέον και σε όσους προέρχονται από βλαχόφωνες οικογένειες χωρίς απαραίτητα να γνωρίζουν και να ομιλούν τη βλάχικη.

    Στην καθημερινή γλώσσα ο βλάχος (με μικρό β) αποτελεί γενικευμένο όρο για όσους κατάγονται από βουνίσια ή αγροτική περιοχή, και αναφέρεται σε κάποιον που μιλάει με χωριάτικη προφορά. Συνήθως είναι υποτιμητικός χαρακτηρισμός και υποδηλώνει έλλειψη μόρφωσης και συμπεριφοράς. Χρησιμοποιείται κυρίως μεταφορικά για κάποιον απολίτιστο, αμόρφωτο και χωρίς τρόπους.[ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η ιστορική έρευνα δεν έχει καταλήξει σε ένα γενικώς αποδεκτό συμπέρασμα για την πρόλευση της λέξης και η έλλειψη ομοφωνίας σχετίζεται ως ένα βαθμό με τις διαφορετικές απόψεις που υπάρχουν για την καταγωγή των Βλάχων. Η ονομασία Βλάχος είναι ασαφής με γενικό κανόνα να σημαίνει τον λατινόφωνο. Οι κυριότερες απόψεις που αναπτύχθηκαν όσον αφορά την ετυμολογία του όρου είναι:

    Από την παλαιοσλαβική λέξη vlah που σημαίνει ξένος, αλλοεθνής, μη Σέρβος αλλά λατινόφωνος.
    Από την γερμανική λέξη Walechen που επίσης σημαίνει ξένο, μη Γερμανό αλλά λατινόφωνο.
    Από τον αιγυπτιακό όρο "φελάχ"(=αγρότης), αυτός που ασχολείται με γεωργικές εργασίες.
    Είναι εξέλιξη της λέξης Βληχή (δωρικά βλαχά) που σημαίνει βέλασμα.
    Προέρχεται από την λέξη Volcae, κέλτικη φυλή η οποία συνόρευε με τα γερμανικά φύλα και με αυτό το όνομα οι Γερμανοί αποκαλούσαν οποιονδήποτε λατινόφωνο
    Από την συνένωση των λέξεων valles (=κοιλάδα) και aqua (=νερό), δείγμα της ενασχόλησης των βλάχων με την κτηνοτροφία και την φροντίδα των ζώων.
    Από το λατινικό villicus που ήταν για τους Ρωμαίους ο αγρότης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Προέλευση ονόματος

    Ως προς την ονομασία των Σαρακατσάνων υπάρχουν διάφορες θεωρίες. Σύμφωνα με την επικρατέστερη από αυτές, το όνομα Σαρακατσάνος έχει τουρκική προέλευση και είναι σύνθετη λέξη αποτελούμενη από το kara (καρά) που σημαίνει «μαύρος, μαυροντυμένος» και το kacan (κατσάν) που σημαίνει «φυγάς, ανυπότακτος». Έτσι από το Karakacan (Καρακατσάν) προήλθε με παραφθορά η λέξη Σαρακατσάνος. Ο λόγος για την ονομασία αυτή είναι ότι οι Σαρακατσάνοι μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης φορούσαν μαύρη ενδυμασία ως ένδειξη πένθους, ενώ έσφαζαν τα λευκά πρόβατα και κρατούσαν μόνο τα μαύρα. Επίσης κατέφυγαν ως κλέφτες στα βουνά ώστε να μην υποταχθούν στον κατακτητή και να τον πολεμούν από εκεί. Έτσι οι Τούρκοι τους προσέδωσαν την ονομασία Καρακατσάν, δηλαδή «μαύρος φυγάς». Οι ίδιοι οι Σαρακατσάνοι άρχισαν να χρησιμοποιούν αυτό το όνομα μετά το 1812, το οποίο είναι σχετικά νέο, προσδιορίζοντας έναν λαό που προϋπήρχε του ονόματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κοιτίδα
    Οικογένεια Σαρακατσάνων στην Θράκη, 1938.

    Κοιτίδα των Σαρακατσάνων θεωρείται ως επί το πλείστον ο ορεινός όγκος της Πίνδου, όπου κατοίκησαν μετά το 1400 και την κατάληψη του ελλαδικού χώρου από τους Οθωμανούς Τούρκους. Οι παλιότεροι αναφέρουν ως πατρίδα τους την περιοχή των Αγράφων ή της Άρτας όπου οι Σαρακατσάνοι κατοίκησαν περίπου μέχρι το 1812. Από αυτή την αφετηρία μετακινούνταν στην ηπειρωτική Ελλάδα και σε άλλες βαλκανικές χώρες μαζί με τα ποίμνιά τους. Εικάζεται ότι ο διασκορπισμός των Σαρακατσάνων έγινε κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας και ιδίως την εποχή του Αλή Πασά μεταξύ 1788 και 1821, όταν αυτός είχε τις μεγάλες συγκρούσεις με τους Σουλιώτες και τον Αντώνη Κατσαντώνη, Σαρακατσάνο οπλαρχηγό, αλλά και κατά την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Τότε οι Σαρακατσάνοι μετακινήθηκαν προς όλες τις κατευθύνσεις, στη Μακεδονία, τη Θράκη, τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, αλλά και στις σημερινές περιοχές της Βουλγαρίας, της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας και γενικότερα της πρώην Γιουγκοσλαβίας, καθώς ο ενιαίος γεωγραφικός χώρος του τότε Οθωμανικού κράτους επέτρεπε άνετα αυτές τις μετακινήσεις. Παρόλα αυτά, υπάρχει η άποψη ότι οι Σαρακατσάνοι, ανέκαθεν ήταν νομάδες, καταγόμενοι από προϊστορικούς πληθυσμούς της Ηπείρου που είχαν ανάλογο τρόπο ζωής (ήταν ποιμένες κι είχαν τις χαρακτηριστικές καλύβες - κονάκια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καταγωγή

    Ο πρώτος επιστήμονας που μελέτησε τους Σαρακατσάνους εκτενώς είναι ο Δανός γλωσσολόγος Carsten Hoeg, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, ο οποίος στη μελέτη του Les Saracatsans, une tribu nomade Greque (Οι Σαρακατσάνοι, μια ελληνική νομαδική φυλή) υποστηρίζει ότι οι Σαρακατσάνοι είναι αρχαίο ελληνικό φύλο.[1] Ο Άγγλος κοινωνικός ανθρωπολόγος J.K. Campbell έζησε και μελέτησε τους Σαρακατσάνους της Ηπείρου το 1955, ακολουθώντας το νομαδικό τους βίο και κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά το τσελιγκάτο και τη δομή της οικογένειας. Ο Στέφανος Γρανίτσας στο έργο του Τα άγρια και τα ήμερα του βουνού και του λόγγου χαρακτηρίζει τους Σαρακατσάνους ως τους «καταλαγότερους Έλληνες»,[2] ο καθηγητής Δημήτρης Γεωργακάς απέδειξε ότι η σαρακατσάνικη διάλεκτος είναι απαλλαγμένη από ξενισμούς, ενώ η εθνογράφος Αγγελική Χατζημιχάλη η οποία επίσης έζησε με τους Σαρακατσάνους, υποστηρίζει την καταγωγή τους από νομαδικά φύλα της Αρχαίας Ελλάδας και χαρακτηριστικά αναφέρει:[3]

    «Νομάδες από πανάρχαια μήτρα κτηνοτρόφων, τσελιγκάδες, τσοπάνοι, προβαταραίοι, χωρίς δική τους γη και μόνιμη κατοικία. Περπατάρηδες και κόσμος από λόγγα, αυτοί είναι οι Σαρακατσάνοι. Ζούνε στους κάμπους τον χειμώνα κι ανεβαίνουν στα βουνά το καλοκαίρι. Η ζωή τους είναι ένα ταξίδι, μια αδιάκοπη μετακίνηση».

    Αρκετοί ερευνητές σαν τον Theodor Capidan και τον Γιώργο Έξαρχο θεωρούν τους Σαρακατσάνους «εξελληνισμένους Βλάχους». Αντιθέτως, ο Γερμανός περιηγητής Gustav Weigand δεν αποκαλεί τους Σαρακατσάνους «εξελληνισμένους Βλάχους» όπως φαίνεται στο εξής κειμενό του [4]: «Ορισμένοι Αρωμούνοι πιστεύουν ακόμα ότι οι «Σαρακατσάνοι» (ή Καρακατσάνοι), ελληνόφωνοι βοσκοί της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας που ζουν στην εξοχή και που φοράν μια στολή που μοιάζει μ' αυτήν των Φαρσεριωτών, είναι αρωμουνικής καταγωγής. Εγώ με βάση τα χαρακτηριστικά τους και τον τρόπο ζωής τους, τους θεωρώ γνήσιους Έλληνες». Την ίδια άποψη με τον Weigand εκφράζει και ο Δανός καθηγητής Γλωσσολογίας Carsten Hoeg στο έργο του « Les Saracatsans, une tribu nomade Greque »το 1925.

    Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στον Τομέα Γενετικής, Ανάπτυξης και Μοριακής Βιολογίας του Τμήματος Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στον Τομέα Γενετικής του Ανθρώπου του Πανεπιστημίου Newcastle Upon Tyne, οι Σαρακατσάνοι παρουσιάζουν γενετική ομοιότητα με τον υπόλοιπο ελληνικό πληθυσμό.[5]

    Το 1993 ο Έλληνας ανθρωπολόγος Άρης Πουλιανός εξέδωσε το βιβλίο Σαρακατσάνοι, ο αρχαιότερος λαός της Ευρώπης, στο οποίο εμπεριέχεται η έρευνά του πάνω στον ανθρωπολογικό τύπο του εν λόγω πληθυσμού. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν (περιληπτικά) είναι τα εξής: α)Οι Σαρακατσάνοι, με όλα τα ανθρωπολογικά και παλαιοανθρωπολογικά δεδομένα, αναδεικνύονται ο αρχαιότερος λαός της Ευρώπης. Αποτελούν μία αδιάλειπτη βιολογική συνέχεια του Homo sapiens. β)Το ολιγότερο που μπορεί να συμπεράνει κανείς με την ανθρωπολογική μελέτη τους, είναι ότι αποτελούν μία «επανεμφάνιση» στο χρόνο των αρχαιοτάτων κατοίκων της Ηπείρου μας. γ)Η γλώσσα των Σαρακατσαναίων, σύμφωνα με τα γλωσσολογικά δεδομένα, ήταν και είναι μόνο η Ελληνική, η οποία προφανώς πρωτοπαρουσιάζεται στα βουνά της Πίνδου (Άγραφα και Τζουμέρκα, εξ ου κι η αναγωγή της καταγωγής τους σε αυτά τα μέρη, από τους ίδιους) πριν μερικές δεκάδες χιλιάδες χρόνια, επιβιώνει κοινωνικά μέσα από την κλειστή οικογενειακή παράδοση των πρώτων προμηθευτών τροφής της ανθρωπότητας, που γίνονται πια οργανωμένοι ποιμένες, και η εξέλιξη του είδους με τη φυσική επιλογή φτάνει στη σημερινή του μορφή. Έτσι μπορεί να πει κανείς, ότι η Ελληνική, έμμεσα, με τα ανθρωπολογικά στοιχεία, αποτελεί τη ρίζα των γλωσσών των λεγομένων «ινδοευρωπαϊκών» λαών. δ)Με την ανθρωπολογική έννοια οι Σαρακατσάνοι ανήκουν στην Ηπειρωτική ποικιλία των Ευρωπαιοειδών, του λεγόμενου Ηπειρωτικού ανθρωπολογικού τύπου.Ο ανθρωπολογικός τύπος της Πίνδου (continental) είναι ο αρχικός πυρήνας των Ευρωπαίων, γνωστός σήμερα και σαν Διναρικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μωραΐτες

    Οι Μωραΐτες είναι η ομάδα πληθυσμού που περιλαμβάνει γενικά τους Σαρακατσάνους της Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδος. Οι Μωραΐτες ξεχειμώνιαζαν, συνήθως, σε μια περιοχή που εκτείνεται από τη Θεσσαλία και Νότιο Πιερία έως τη Στερεά Ελλάδα (Αιτωλία, Ακαρνανία, Βοιωτία, Φθιώτιδα, Φωκίδα και Αττική), την Εύβοια και την Πελοπόννησο (κυρίως την περιοχή της Αργολίδας). Το καλοκαίρι κατευθύνονταν προς τους ορεινούς όγκους της Στερεάς Ελλάδος, Νοτίου Πίνδου και Αγράφων έως τα όρη Χάσια (μεταξύ Θεσσαλίας και Μακεδονίας) και το Βέρμιο. Ορισμένες φάρες (ελάχιστες) κατευθύνονταν και στους ορεινούς όγκους της Βορείου Πελοποννήσου (στο Χελμό και στο Παναχαϊκό όρος) και Ευβοίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΜΠΑΧΑΛΟ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΑΠΟ ΛΗΞΙΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ.ΣΤΟΝ ΑΥΛΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΚΑΙ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΟΙ ΚΑΙ ΒΛΑΧΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Το ιστορικό γεγονός ότι οι Σαρακατσάνοι,άντρες και γυναίκες, κάποτε λευκοφορούσαν, καταθέτει και η Αγγελική Χατζημιχάλη στη μνημειακή της εργασία για τους Σαρακατσάνους που επανακυκλοφορεί σε 2 ογκώδεις καλαίσθητους τόμους από το Ίδρυμα Χατζημιχάλη

    http://www.ah-foundation.gr/gr/ekdoseis.html

    Μέσα σε αυτούς τους 2 αναλυτικούς τόμους, μπορεί κανείς να δει πλην άλλων και πολύτιμο φωτογραφικό υλικό απο την ζωή των Σαρακατσάνων στην Πάρνηθα. Τα βιβλία είναι ένα ντοκουμέντο για τους Σαρακατσάνους και κατ΄επέκτασιν όλους τους Έλληνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Που μπορεί να προσκυνήσει την πρωτότυπη εικόνα;Μπορεί κάποιος να με ενημερώσει;
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Η εικόνα βρίσκεται στα χέρια του Μητροπολίτη Ιλίου Αθηναγόρα μετά από εντολή του προς του ιερείς του Αυλώνα. Η κατάθεση της εικόνας στον Μητροπολίτη έγινε στις 18 Μαίου μετά από ομόφωνο Ψήφισμα του Δήμου Ωρωπού στις 17 Μαϊου ότι η εικόνα και ο ναός ανήκουν στον Αυλώνα. Το ψήφισμα του Δήμου Ωρωπού εκδόθηκε επειδή η Ιστορική Λαογραφική Εταιρεία Αχαρνών πρόβαλε ενστάσεις κατά της αναμφισβήτητης ιδιοκτησίας και διακονίας των Αυλωνιτών στον ναό και την εικόνα, ζητώντας την εικόνα για να την εκθέσει στο Λαογραφικό Μουσείο Αχαρνών. Η εικόνα από τις 18 Μαϊου βρίσκεται στα χέρια του Μητροπολίτη Αθηναγόρα και ο Αγιος περιμένει να αποφασίσει ο Μητροπολίτης ποιός θα πάρει την εικόνα! Φαίνεται ότι το θεολογικό γεγονός της φανέρωσης του Αγίου μόνο στους Αυλωνίτες περνάει σε δεύτερη μοίρα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή